I Taket lyser Stjärnorna

Jaha då har man vaknat till en söndag. Elliot frågade typ 05.15 om vi kunde gå upp, hallå nä tack, Vila en stund till e du snäll, barnprogrammen har inte börjat än. 2 GGr till på en timme sen gick vi upp,lade mej i soffan under filten. Natten har haft många avbroot pga hans hosta. Hoppas de va sista o att medicinen börjar verka på allvar... Känner bara att jag e supertrött i stort sett hela tiden o bara längtar efter att få gå o lägga mej ( som alltid ;) ).
Hans aptit har nog börjat komma tillbaka lite, åt lite mer idag. I går åt han o Niclas pizza o pommes ( till Mr E ).
Han åt nog 2-3 pommes sen ville han inte ha mer.
Imorse fick han varm choklad, efter att han tagit en klunk så sa han att de blev varmt i örat, jaha tänkte jag, då sprack trumhinnan. Så vi får väl se om de kommer kladd från örat sen. Menhan har ju medicicn så de kan ju kvitta.
Filmen igår då:

Jenna ,vars mamma är cancersjuk får flytta hem till Jennas mormor när mamma blir sämre. Jenna som är i 14 års åldern börjar slita sej från familjen.   En förnekelse mot mammans sjukdom gör att hon både börjar dricka o röka, samt umgås i fel kretsar o skita i skolan. Planerna på en Thailandsresa går i stöpet när mammans cancer har spridit sej. Efter ett tag går de upp för Jenna att hennes mamma kommer att lämna henne och hon släpper tyngderna hon burit på så länge o för första gången gråter hon. Hon lägger sej i sin mammas sjukhus säng o dom myser lite o pratar. Dagen efter somnar mamman in o går vidare. Mormorn o Jenna flyger till Thailand trots mormors rädsla att flyga.
Så såg jag på filmen.... Den var helt ok.... Otilia tyckte att boken va bättre.
Många "fjortisar " var på bion o deras omogenhet gjorde att när de var sorgligt så började de fnissa o fnittra högt...Till sist så reste sej ( en mamma tror jag) o sa : Nu får nu faktiskt vara tysta,hur gamla är ni? Gå o titta på Hitta Nemo istället !!!!
Kan väl inget annat än att hålla med damen i fråga. Trams. Men jag tror att istället för att visa att man blev ledsen o rörd så började man skratta hysteriskt... Mina tårar kom iaf. Tänkte mycket på min pappa o hur "glad" jag är att han inte var sjuk så länge o led med en massa prover o starka mediciner o strålningar o sånt.
Begravningar o annat.... Va lite ledsen i bilen hem sen, men de va skönt för de e inte så ofta man e de.... Behövs ibland att lätta på trycket..... 
Va hemma vid 20.15 tiden , Elliot somnade vid 18.30 tiden så Niclas satt o bläddrade på tv´m o som vanligt en lördagkväll så hittade han inget av intresse.
Idag vet de hundan vad som händer. Niclas o dom har träning kl 15.... Brr i  -3 grader o lätt snöfall (just nu iaf).
Niclas ska väl slänga upp ett par hyllor i Ottos rum. Sen i veckan blir de dags för hallen, skoj o se hur de blir... Spännande. Ska hitta en lång spegels om jag ska sätta upp ovanför skänken... Har på Jysk på rea emellanåt så jag väntar till den e  på 50 %. Man e väl inte dum heller.
Ska kolla på tv med lillfisen en stund eller gå in på hans rum o leka lite...
Hej på ett tag

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0