Snöyra o kallt

Hejsan alla 2 som läser min blogg,heha...
Idag var det Råå julskyltning som gällde, min syster o hennes 2 minsta kom hit innan vi skulle åka ner. Hugo som fyllde 4 i sept och Filippa som fyllde 5 i Juli. Tätt mellan dom kan man säga.  Men iallafall. Vi kom ner vid 15 tiden som vi planerat lite, så mörkret skulle komma smygande så man kan se alla fina lampor o dyl. Stod i kö till tomtegrottan med Elliot i ca 30 min o de va SVINKALLT !!  När vi kom in så frågade tomtarna vad han önskade sej, Mack sa han. ( Lastbilen i Bliar filmen ) Han fick en platt papperspåse och när vi öppnade den så låg där en bok i.
Snacka om onödigt väntade i kallt väder, nån leksak kunde dom väl skrapat ihop tycker jag. Och Elliot sa- Men jag sa ju MACK !!!! Förklarade för han att dom bara ville veta så dom kunde berätta det för tomtefar. Hmm  ????
Pedagogiskt värre..
Nu sitter man här solo ikväll igen, alla har gått o lagt sej, skoj..
Imon är jag o Elliot lediga från jobb/ dagis, dom har planeringsdag. Skönt ibland med ledighet. Vi ska baka pepparkakor med Max. Vi får väl se hur de blir, förra året så åt dom halva degen sen fick jag o Marie baka  med de som blev kvar. Snön ligger kvar på vissa ställen, kul för barnen. Hoppas de blir lite mer framår jul, förhoppningarna för en vit jul känns ganska stora om jag får säga de själv, men de visar sej om nån vecka hur de blir.
Nu ska jag fortsätta kolla Wallander.
Hej på ett tag 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0